.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
وجود آرسنيک در برنج وارداتي
آزمون انجام شده روى 23 نوع برنج اعم از وارداتى و داخلى انجام شده ، متأسفانه 13 نوع برنج خارجى به فلزات سنگين و سمى کادميم، سرب و آرسنيک آلوده بوده، اما برنج داخلى از اين آزمون سرافراز بيرون آمده است...
وجود آرسنيک در برنج وارداتي

مديرکل استاندارد و تحقيقات صنعتى استان تهران گفت: ‌در يک نمونه از برنج وارداتى آرسنيک به جاى نزديک به صفر يا يک دهم درصد PPM، حدود 97 صدم PPM يعنى 7/9 برابر مشاهده شد، همچنين کادميم به جاى 2دهم PPM بيش از 37 صدم وجود داشته که آلوده به اين فلز سنگين و خطرناک بوده است.
مهدى پورهاشم در مورد نتايج آزمون فلزات سنگين در برنج وارداتى گفت: آزمون انجام شده در موسسه استاندارد و تحقيقات صنعتى روى 23 نوع برنج اعم از وارداتى و داخلى انجام شده که نتايج به دست آمده نشان مى‌دهد، متأسفانه 13 نوع برنج خارجى به فلزات سنگين و سمى کادميم، سرب و آرسنيک آلوده بوده، اما برنج داخلى از اين آزمون سرافراز بيرون آمده است. مديرکل استاندارد و تحقيقات صنعتى استان تهران افزود: متأسفانه يکى از خبرنگاران در نشست خبرى در يک کار غيرحرفه‌اى از اسنادى که در مقابل او قرار داشت، يادداشت‌بردارى کرده و خبر ناقص و اشتباه منتشر شده است.
مديرکل استاندارد و تحقيقات صنعتى استان تهران با بيان اينکه سفارت هندوستان در تهران بعد از اعلام خبر آلوده بودن برخى از برنج‌هاى وارداتى به فلزات سنگين، به طور مستقيم از اين اداره کل توضيحاتى به صورت کتبى درخواست کرده که ما اعلام مى‌کنيم، اگر ضرورتى مشاهده شود از طريق وزارت امور خارجه ايران اسناد و مدارک در اختيار اين وزارتخانه قرار خواهد گرفت که اگر صلاح بدانند در اختيار سفارتخانه هند قرار خواهند داد.
اين تحقيقات در حالى انجام مى‌شود که حدود دو سال از واردات بى‌رويه برنج وارداتى (بخصوص هندي) مى‌گذرد. اين گذر زمان توانسته که بر ذائقه مردم تاثير بگذارد و برنج‌هاى ايرانى را روانه انبارها کند. واردات برنج از مجارى قانونى اين سوال را برمى‌انگيزد که قبل از ورود بى‌رويه چرا تحقيقاتى انجام نگرفته است زيان و سود اين بى‌مسئوليتى به نفع کيست؟/فارس


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.196 seconds.